22 Mart 2015 Pazar

okuyalim güzelleselim



Gecen kitapligima bi bakayim dedim, tam 50 kitap vardi okunmasini bekleyen.
Onlardan birkac tanesini artik okumak istemedigim icin sattim.
Digerlerini de okuyorum yavaaaas yavas.
Maglum bu günlerde hayatimda bir insan var ki kitaplarima ve okuma saatlerime kasti var.
Umarim bu yakinda iyilesir yoksa durum vahim.

Yaza kadar okumadigim 50 kitaptan 25'ini okursam yazin kendime yeni kitaplar alabilirim, anlasmamiz böyle. Birde okudugum her kitap icin kenara 1€ koyuyorum, ki buda okumama biraz motive birde yeni kitaplar icin para demek oluyor.

Asagdaki liste de yeni almak istedigim kitaplar:




Imza Karin: 11,40 TL
Sen buraya geldikten sonra 'Japonya'da ruhun yaşamaya devam etsin' diye bir sakura ağacı dikmişler; şimdi bir gör, dev gibi bir ağaç olmuş... Seni burada kolay bulabileyim diye vasiyet etmiştim; 'beni o sakuranın dibine gömün' diye...
Lale Manço Ahıskalı






Göge bakma duragi: 4,50 TL
İkimiz birden sevinebiliriz göğe bakalım
Şu kaçamak ışıklardan şu şeker kamışlarından
Bebe dişlerinden güneşlerden yaban otlarından
Durmadan harcadığım şu gözlerimi al kurtar
Şu aranıp duran korkak ellerimi tut
Bu evleri atla bu evleri de bunları da
Göğe bakalım

 



Bana seni seviyorum deme, sev: 7,50 TL (ALINDI)
Gitmeyiz dediler, gittiler. Sözler verdiler, tutmadılar.
Gitme nedenleriyle nasıl bir kişiliğe sahip
olduklarını kendileri belirlediler.
Öncelikle hep onların duyguları,düşünceleri daha önemli oldu.
Bizim ne düşünüp, ne hissettiğimizin bir önemi yoktu.
Kırıldık, kimsenin umurunda olmadı.
Değmeyen insanlar için harap ettik kendimizi.
Biz kendimizi harcadık. Bitirdik.


Bana seni seviyorum deme, hissettir: 9,75 TL
Sevmekten daha önemli şeyler vardır.
Hissettirmek gibi, koklayarak öpmek gibi.
Bazen sevilmekten çok varlığını hissetmek istersiniz.
Varlığını hissedemediğiniz birini sevemezsiniz.
Kadınlar sevildiğini duymaktan çok hissetmek ister.
Sevdiği adamın sevgisini hisseden kadından daha güzeli yoktur.
Sevdiği kadına sevgisini hissettiren erkeğin aşkına doyum olmaz.
Ben bu kitapta kendimi sana hissettirmeye geldim.
Ben sevdikçe hissettirdim, sen hissettikçe gittin.
Oysa sen benim kalbimin kafası güzel haliydin.
Ve o gün öyle bir gittin ki, ben o günden sonra kendimi hissetmedim.
Ve o kalple seni sevdim..

Deli cocugun güncesi: 7,20 TL (ALINDI)
"Bazen insanlar kadar paragraflar da anlamsızlaşır.
Hiçbir sözcük seni anlamaz, anlatamaz, yazdıramaz.
Çaresiz bırakırlar seni, suskunluğa terk edersin kendini.
Sonra biraz daha acı çekersin,
hüzün çuvalına eklersin bir şeyler,
tekrar yazmaya kalkarsın ve sonra fazlasıyla yazarsın.'
"Büyümemde, delirmemde,
yalnızlığımda emeği geçen herkesin gözlerinden öperim"


Huysuz kitapci Fikry'nin inanilmaz hikayesi: 13,88 TL
Karısı Nic'i trafik kazasında kaybetmiş, küçük bir adada sakin bir kitabevi işleten, tekdüze bir hayata sıkışmış bir adamdı A.J. Fikry. Hayatına anlam katan tek şey kitaplarıydı. Ta ki bir gün, sahip olduğu kitabevine küçük bir kız çocuğu bırakılana kadar…




 Yaratilis Hikmetleri: 5,76 TL
"De ki: Göklerde ve yerde neler var, bakın (da ibret alın!)" (Yûnus, 101)
Güneş, Ay, bitkiler, hayvanlar ya da hava, su, ateş neden yaratıldı?
Yaratılmasalardı ne olurdu?
Ve biz neden yaratıldık?




Canim Aliye ruhum Filiz: 7,50 TL
"Bundan sonra hiç kimse sana benim kadar yakın olmayacak. Beraber Almanca öğreneceğiz, ben İngilizce öğrenmek istiyorum, beraber İngilizce dersi alacağız, ben kitaplar tercüme edeceğim, bunları beraber okuyacağız, neşeli ve kederli olacağız, ne olursa olsun, bütün bunlar hep beraber, hep ikimizin iştirakiyle olacak ve başka hiç kimse karışmayacak."




Bakirköy akil hastanesi'nden anilar: 12,60 TL
"İsa, beş-altı ay önce bizim serviste yatmıştı. Çok tatlı, manik bir hastamızdı. Bulaşıcı neşesiyle tüm servisin maskotuydu. Dünyaya mutluluğu getiren bir peygamber olduğunu, İsa Peygamber olduğunu söylerdi. Tedaviden sonra o aşırı neşesi kayboldu. Sıradan bir insandı artık. Peygamber İsa'yı vatandaş İsa yapınca taburcu ettik."




Ben bes kere iyilik yaptim: 18,36 TL
"Ben 5 kere iyilik yaptım ama en sevdiğim şu; 2.sınıfa gidiyordum, bir tane kör adam az kalsın eziliyordu, ben de adamı belinden tutup karşıya geçirdim."







Uyus denemeleri: 6,75 TL
 "İbrahim Tenekeci'yi bilenler bilir. Edirne Şeyhi Neşati'nin deyimi ile mücella aynalarda bile görünmeyecek kadar benliğinden sıyrılmıştır. İç aleminde her gün devr-i alem seyahati yapar. Dış alemde, onu sadece evi ile işyeri arasında yaşıyor sanırsınız. İç alemde ise her gün sefer vardır. Uçuş Denemeleri, dıştan bakışta bu aleme ait notlar gibidir. Fakat aslında iç alemin notları bunlar. Tayy-ı zaman ettiği için aramızda yaşayan, aslında Katip Çelebi ile sohbet etmiş İbrahim Çelebi'ye selam!"





Miss Dreamer
Rabia :)